Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Effie Worldwide 'Avrupa Etkinlik Endeksi'

06:09 Oblomovun Kedisi 0 Comments Category :


Effie Worldwide, Avrupa’nın en etkili pazarlama şirketlerini açıkladı. Unilever, The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, Mondelēz International ve Vodafone 2015’in en etkili pazarlama şirketleri oldu.


Bugün açıklanan Effie Etkinlik Endeksi’ne göre, Avrupa’nın en etkin ajans şirketler topluluğu WPP, en etkin ajans ağı ise McCann Worldgroup oldu. Üç Türk ajansı da Avrupa’nın ilk beş sıralamasına girmeyi başardı. Endeks’e göre, en etkili ajans ofisleri kategorisinde TBWA ve Mindshare, en etkili bağımsız ajanslar kategorisinde ise Alametifarika  listede yerini aldı.

2015 yılında, Avrupa’daki derecelendirmenin en üst sırasında yer alanlar arasında Unilever (pazarlama), Coca-Cola (marka), WPP (ajans şirketler topluluğu), McCann Worldgroup (ajans ağı), Tel Aviv merkezli Adler Chomsky & Warshavsky Grey (tekil ajans ofisi) ve Kiev merkezli Banda Agency (bağımsız ajans) bulunuyor.

Bu yıl Avrupa derecelendirmelerinde göze çarpanlar arasında, pazarlama sıralamasında son beş yıldır liderliğini sürdüren Unilever ile The Coca-Cola ve Procter & Gamble’ın ikinci ve üçüncü sırayı koruması bulunuyor. Markalar sıralamasında Vodafone’un yerini alan Coca-Cola liderliğe yerleşirken, McDonald’s ise üçüncülüğünü korudu. Son dört yılda olduğu gibi, ajans şirket toplulukları arasında WPP Group, Avrupa’da ilk sırada yer almaya devam ederken, kendisini sırasıyla Omnicom ve Publicis Groupe takip etti. McCann Worldgroup, TBWA\Worldwide ve BBDO Worldwide sırasıyla Avrupa’nın en etkin ajans ağları olarak yerlerini aldı. Merkezi İsrail Tel Aviv olan Adler Chomsky & Warshavsky Grey Avrupa’nın en etkin ajans ofisi oldu. İki yıl önce en etkin bağımsız ajans sıralamasında zirvede bulunan Banda Agency bu başarısını 2015’te de tekrarladı.

EFFİE ENDEKSİ AVRUPA SIRALAMASINDA 3 TÜRK AJANS
Effie Küresel Etkinlik Endeksi’nde Türk ajanslar bu yıl da önemli başarılara imza attı. TBWA\İstanbul, Mindshare (İstanbul) ve Alametifarika (İstanbul) en etkili ilk beş şirket, marka ve ajanslar sıralamasında yerini aldı.

2015 KÜRESEL ETKİNLİK AVRUPA SIRALAMASI
En Etkili Pazarlama: Unilever, The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, Mondelēz ve Vodafone.
En Etkili Marka: Coca-Cola, Vodafone, McDonald´s ve dördücülüğü paylaşan Katona József Theatre ile VIASAT.
En Etkili Ajans Şirketler Topluluğu: WPP Group, Omnicom, Publicis Groupe, Interpublic (IPG) ve Havas Advertising.
En Etkili Ajans Ağları: McCann Worldgroup, TBWA\Worldwide, BBDO Worldwide, DDB Worldwide ve OMD.
En Etkili Ajans Ofisleri: Adler, Chomsky & Warshavsky Grey (Tel Aviv, Israil), TBWA\Istanbul (İstanbul), McCann Erickson (Tel Aviv, Israil), Mindshare (İstanbul) ve  Starcom MediaVest Group (Varşova, Polonya).
En Etkili Bağımsız Ajanslar: Banda Agency (Kiev, Ukranya), thjnk (Hamburg, Almanya), ACG Advertising Agency (Budapeşte, Macaristan), Mito
(Budapeşte, Macaristan) ve Alametifarika (İstanbul).

EFFİE ETKİNLİK ENDESKİ NASIL BELİRLENİYOR?

Effie Worldwide beş yıldır düzenli olarak açıklandığı bu Endeks'te; Avrupa’nın en etkin pazarlama şirketleri, markaları, ajans şirketler grupları, ajans ağları, ajans ofisleri ve bağımsız ajanslarını belirliyor ve dünya çapında en etkili pazarlama iletişimi fikirlerinin mimarlarını öne çıkarıyor. Sıralamanın oluşumunda kurumların kırkı aşkın ulusal ve bölgesel Effie Ödülleri yarışmalarında elde ettikleri başarılar belirleyici rol oynuyor.
2015 Global Effie Etkinlik Endeksi, 1 Ocak 2014 - 31 Aralık 2014 tarihleri arasında dünya çapında düzenlenen yarışmalardaki 3.136 finalist ve ödüllü başvuruları kapsıyor. Bu yıl ilk defa Ocak-Aralık ayları arasında hesaplanan Effie Endeksi pazarlamacıların bir takvim yılı boyunca sağladıkları başarıyı ortaya koyması bakımından önem arz ediyor. Daha önceki değerlendirmelerde ise zaman aralığı Haziran-Haziran olarak uygulanıyordu.
Endeks'te, Effie ödülleri ve finalistlik dereceleri puanlanarak hesaplanıyor. Büyük ödül olan Grand Effie oniki, Altın sekiz, Gümüş altı, Bronz dört ve finalistlik iki puan üzerinden değerlendiriliyor. Katkı sağlayan ajanslar ise bu puanların yarısını alıyor. Effie Endeksi’nde derecelendirilen her marka ve şirketin sunduğu vaka analizleri ve çalışmalar, sektörün uzmanlarından oluşan seçici kurullar tarafından titiz bir değerlendirme sürecine tabi tutularak, pazarlama anlamında ikna edici sonuçlara ulaşıldığını kanıtlamak amacıyla değerlendiriliyor.
2015 yılı Effie Endeksi ile ilgili bir açıklama yapan Effie Worldwide Direktörler Kurulu Başkanı ve Facebook Global Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson; sıralamanın her yıl sonuç üreten ve global ticarette fark yaratan sıra dışı fikirleri vurguladığına dikkat çekerek ve şöyle devam ediyor: “Çok uluslu ve bağımsız markaları kapsayan bu Endeks, yerelden uluslararası kampanyalara kadar dünya çapında olağanüstü fikirleri ortaya çıkartıyor. Bu yıl öne çıkan isimler, sektör açısından çıtayı daha yukarılara taşımalarının yanı sıra, başarılı pazarlama girişimlerinin temelinde üst düzey yaratıcılık ve düşünülmüş strateji bileşenlerinin olduğunu kanıtladı” dedi.
Effie Etkinlik Endeksi’nin dünyanın en prestijli derecelendirmesi olduğunun altını çizen Effie Worldwide Başkan ve CEO Neal Davis; son beş yılda elde edilen verinin pazarlamadaki genel eğilimleri yansıttığını belirterek, “dünyanın her yerindeki iyi fikirlerin, mükemmel yaratıcı işlerin ortaya çıkmasını sağlayan Effie Endeksi ile başarılı vakalara ve sahiplerine kolay erişimi de sağlıyoruz. Etkin pazarlama örneklerinin dünya çapındaki seçkilerini, pazarlamacıların incelemesine sunuyoruz” dedi.

RELATED POSTS

0 yorum